liucanglonglaoshi

刘沧龙分享::英语用餐完全手册

刘沧龙分享::英语用餐完全手册

  出国旅行,吃一定是重头戏!但是当看到菜单上那些密密麻麻的英文单词整个人瞬间就不好了呢,更可怕的是菜单上还没!有!图!片!拿出词典一个个单词查?nonono,把这篇文章拿出来吧!超全的《英语用餐完全手册》拿走不谢~

 

Could you recommend a nice restaurant near here?

可否推荐一家附近口碑不错的餐厅?

 

▷ I want a restaurant with reasonable prices.

我想去一家价位合理的餐厅。

 

▷ I'd like a quiet restaurant.

我想去一家比较安静的餐厅。

 

▷ I'd like a restaurant with cheerful atmosphere,could you give me some recommendation

我想去一家气氛欢乐活泼的餐厅,您能给我些建议吗?

 

▷ Where is the main area for restaurants?

这儿的餐厅多集中在哪一区?

 

▷ Is there a Chinese restaurant around here?

这附近是否有中国餐厅?

 

▷ Are there any inexpensive restaurants near here?

这附近是否有价位不贵的餐厅?

 

▷ How can I get there?

我该怎么去那家餐厅?

 

▷ Do you know of any restaurants open now?

你知道现在还有哪家餐厅是营业的吗?

 

▷ I'd like to try some local food.

我想尝试一下当地食物。

 

▷ Where is the nearest ltalian restaurant?

最近的意大利餐厅在那里?

 

 

Do I need a reservation?

我需要预约位子吗?

 

▷ I'd like to reserve a table for three.

我想要预约3个人的位子。

 

▷ We are a group of six.

我们共有6个人。

 

▷ We'll come around eight o'clock.

我们大约在8点到达。

 

▷ I'd like to reserve a table for two at seven tonight.

我想要预约今晚7点2个人的位子。

 

▷ How long do we need to wait?

我们大概需要等多久?

 

▷ We'd like a table with a view of garden.

我们想要能看到花园景致的位子。

 

▷ Do you have a dress code?

贵餐厅是否有任何服装上的规定?

 

▷ Should ladies wear formal dress?

女士是否需著正式服装?

 

▷ Could we have a table close to the band?

我们能不能要一张离乐队近一点的桌子?

 

▷ How late are you open?

你们一直营业到几点?

 

▷ I'm sorry, but I have to cancel my reservation.

对不起,我想取消预定。

 

May I have a menu, please?

请给我一份菜单,谢谢。

 

▷ Do you have a Chinese menu?

是否有中文菜单?

 

▷ I am a Muslim, I can't eat pork.

我是穆斯林,我不能吃猪肉。

 

▷ Would you like something to drink before dinner?

在用晚餐前想喝些什么吗?

 

▷ What aperitif do you have?

餐厅有些什么餐前酒?

 

▷ Could you give me the wine list?

可否让我看看酒单?

 

▷ May I order a glass of wine?

我可以点杯葡萄酒吗?

 

▷ What kind of wine do you have?

你们都有些什么酒?

 

▷ I'd like some local wine.

我想点当地出产的酒。

 

▷ I'd like to have French red wine.

我想要喝法国红酒。

 

▷ Could you recommend some good wine?

可以推荐一些不错的酒吗?

 

May I order, please?

我可以点餐了吗?

 

▷ What is the specialty of the house

你们的招牌菜是什么?

 

▷ Do you have today's special

餐厅有今日特餐吗?

 

▷ Can I have the same dish as that?

我可以点与那份相同的餐吗?

 

▷ I'd like appetizers and meat(fish) dish.

我想要一份开胃菜与荤菜(鱼餐)。

 

▷ I'm on a diet.

我正在节食。

 

▷ I have to avoid food containing fat(salt/suger).

我必须避免含油脂(盐份/糖份)的食物。

 

▷ Do you have vegetarian dishes

餐厅是否有供应素食餐?

 

▷ How do you like your steak?

你的牛排要如何烹调?

 

Well done (medium/rare), please.

全熟(五分熟/一分熟)。

 

▷ Could you repeat that, please?

请再重复一下,好吗?

 

Could you tell me how to eat this?

请告诉我要如何食用这道菜?

 

▷ Could you pass me the salt(pepper)?

请把盐(楜椒)传给我。

 

▷ I'd like a glass of water, please.

请给我一杯水。

 

▷ May I have a bottle of mineral water?

可以给我拿一瓶矿泉水吗?

 

▷ Uncarbonated mineral water, please.

请给我不含碳酸的矿泉水。

 

▷ May I have some more bread, please.

请再给我一些面包。

 

▷ I'd like a dessert, please.

我要来一份甜点。

 

▷ What do you have for dessert?

你们都有哪些甜点?

 

▷ May I have some cheese?

可以给我一些奶酪吗?

 

▷ What kind of cheese is this?

这是什么奶酪?

 

▷ May I have just a little of it?

可以给我一点儿这个吗?

 

▷ Can I have some fruit instead of the dessert?

可不可以不要甜点改要水果?

 

▷ Is coffee included in this meal?

有咖啡做为附餐吗?

 

▷ May I smoke?

可以吸烟吗?

 

▷ My order hasn't come yet.

我点的食物还没来。

 

▷ This is not what I ordered.

这不是我点的食物。

 

Check, please.

麻烦请结帐。

 

▷ Can I pay here?

可以在这儿付帐吗?

 

▷ We'd like to pay separately.

我们想要分开算帐。

 

▷ I think there is a mistake in the bill,could you check it again?

帐单好像不太对,你可以再确认一遍吗?

 

▷ Can I pay with this credit card

可以用这张信用卡付帐吗?

 

▷ May I have the receipt, please.

请给我收据。

 

在快餐店用餐时,当你还没有想好点些什么而后面还有人的情况下,你可以先站在旁边纠结一阵,为了不耽误他人点餐,也为了酝酿一下口语。但是要记得,用餐后不要把餐盘和垃圾留在桌子上哟。



▷ Will you be eating here or take out

在这用餐或带走?

 

▷ I'll eat here.

在这用餐。

 

▷ Take out (away), please.

带走。(美式英语take out,英式英语take away

 

▷ Cappuccino to go, please.

一杯卡布奇诺带走,谢谢。

 

▷ Can I sit here?

我可以坐这里吗?

 

▷ With ketchup or mayonnaise

加蕃茄酱还是蛋黄酱?

 

▷ With ketchup, please.

请加蕃茄酱。

 

▷ A sandwich, please.

我要一份三明治。

 

▷ Which would you like for bread?White or whole wheat?

你想要什么口味的面包?白面包或全麦面包?

 

▷ Whole wheat, please.

请给我全麦面包。

 

▷ Can I take this seat?

我可以坐这个位子吗?

 

▷ Bourbon with soda water, please.

请给我波本酒加苏打水。

 

▷ I'll have a small hamburger, milk, and one large order of French fries.

我要一个小汉堡、牛奶和一份大份薯条。

 

▷ Can I have a hot dog, please?

请给我一份热狗。

 

▷ I'd like roast beef with Swiss cheese, tomato, and lettuce.

我要烤牛肉加瑞士乳酪、蕃茄和莴苣。

 

▷ Where can I get a knife and fork?

我在哪儿可以拿到刀与叉?

 

评论