liucanglonglaoshi

刘沧龙推荐:友谊的小船系列:如何分手和挽留

最近,“友谊的小船说翻就翻”("friend ship" sinks)系列漫画走红社交网络。

它被演绎出了多个版本。

例如

 

 when you have a journalist friend and ask them to have a meal the next day, and they respond that they have to finish a news report first, the "friend ship" sinks. ..

或者

 when your friend is a teacher and ask if they want to have a meal today and they say "I have schoolwork to do", the "friend ship" sinks.

 

China Daily也出了自己的系列,请你们来感受下...

我们友谊的小船是这样翻的...

话说,友情或者爱情走到尽头的时候,我们都会说一些决绝的话。但是跟别人说起时,可能就是很淡然的一句“我们分开了”。

其实,“分开”在英语里也是有很多种表达方式的。小编就给大家总结一下。

【分手篇】1. It's over. 

我们缘分已尽。


2. We are history. 

我们已经结束了。


3. We are done here. 

我们再无瓜葛了。


4. We are not seeing each other any more. 

我们不在一起了。


5. We broke up. 

我们分手了。


6. We split up. 

我们分开了。


7. Our relationship is over. 

我们的关系到此为止。


8. We are strangers now. 

我们现在形同陌路。


9. I gave up on him. 

我离开了他。


10. We said good-bye to each other. 
我们分手了。

 

一方要离开,而一方不肯放手的时候,就会说一些挽留的话。什么“我不能没有你”、“我一定会改的”之类的。我们来看看英文里这些都怎么说。


【挽留篇】1. Don't leave me, please.

求你不要离开我。


2. Can we give it one more try?

我们可不可以再试试看?


3. I can't live without you.

没有你我活不下去。


4. I can't stand losing you.

我不能失去你。


5. I'll change, I promise.

我会改的,我保证。


6. I won't hurt you anymore.

我不会再伤害你了。


7. My life would be miserable without you.

没有你我的生活会很凄惨的。


8. Please give me one more chance.

请再给我一次机会。


9. Don't you know how much I love you?

难道你不晓得我有多爱你吗?


10. I know it's all my fault. I'll never break your heart again. Please forgive me.

我知道都是我的错。我再也不会伤你的心。请原谅我。

评论